Whole30, vandaag beginnen we

Body
Whole30 dieet

Vandaag is het dan eindelijk zover we zijn met het whole30 dieet begonnen.
Niet om af te vallen want dat is gelukkig niet echt nodig maar om van de suiker en ander slecht voedsel af te kicken.

 

Zoals ik al eerder schreef gebruiken we het als een soort reset knop. Die we gaan indrukken door 30 dagen lang de whole30 te volgen. Daarna ben ik hopelijk van mijn suikerverslaving af. En gaan we weer koken zonder pakjes en zakjes en op een gezonde manier.

 

Vanmorgen vol goede moed begonnen met een ontbijt van 3 geroerbakte eieren, wat spek, paprika en champignons. Dit hebben we met zijn tweeën opgegeten en het was ruim voldoende.

 

Later op de morgen kreeg ik toch zin aan wat zoets en ipv dat ik dat weersta greep ik naar een banaan. Ik weet eigenlijk niet of bananen mogen dus ik ga me vandaag verdiepen in wat er nu precies aan fruit gegeten mag worden.

 

De slowcooker staat op dit moment aan met een soort zelf in elkaar geknutselde hachee.Je mag bijvoorbeeld geen bouillonblokje toevoegen want daar zit suiker in. Je mag ook geen bloem gebruiken maar volgens mij wel arrowrootpoeder om te binden. Dit is meestal wel verkrijgbaar bij de natuurwinkel maar ik had het niet in huis. Ik heb superveel kruiden gebruikt en veel uien voor de smaak en hoop maar dat het wat wordt.

 

Als basis voor de hachee heb ik een recept van ohmyfoodness gebruikt want ik wist niet precies hoe ik hachee in de slowcooker moet maken. Ik heb van het recept van ohmyfoodness wat dingen weggelaten zoals het bouillonblokje en zelf wat extra kruiden toegevoegd.

 

Vanavond eten we witlofsalade met een halve appel en als dressing olijfolie en azijn. En daarnaast de hachee.

 

Van de vorige keer dat we de whole30 deden weet ik dat de eerste dagen het moeilijkst zijn. Je lichaam vraagt als het ware nog om slechte dingen zoals suiker. Plus je bent de hele dag bezig met eten bereiden. Zo voelt het tenminste :-).

 

Na verloop van tijd went het om drie keer per dag wat te koken en word je ook steeds creatiever met het bereiden van eten. Je lichaam went er ook aan en vraagt steeds minder om zoete en ongezonde dingen.

 

Volgende keer schrijf ik over wat een whole30 nu precies inhoud en over wat je wel en niet mag eten. Zoals je aan dit stukje kunt merken weet ik het ook niet precies meer. Want ik heb een geheugen als een zeef. Ik hoop dat ik met de banaan niet de fout in ben gegaan anders beginnen we morgen opnieuw.

 

We zijn vol goede moed begonnen en ik hoop dat ik dit de volle 30 dagen ga vol houden.
De whole30 is ons al eerder gelukt dus dit keer moet het ook lukken!

Previous Story
Next Story

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply